RTV naj bo zopet javen in neodvisen medij

RTV naj bo zopet javen in neodvisen medij!
Mednarodne analize, kot je npr. Monitor medijske pluralnosti, že vrsto let beležijo trend upadanja neodvisnosti in kakovosti slovenskih medijev.¹
Profesionalnost novinarstva upada, s tem pa se krha pravica državljanov do obveščenosti, kar posledično ruši temelje demokracije, odpira prostor za zlorabe oblasti in korupcijo.
Radiotelevizija Slovenija, je javni medij, financiran s strani plačnikov RTV prispevka. Njena politična neodvisnost je ključna za zaščito javnega interesa.
Polne neodvisnosti od vplivov političnih strank javna radiotelevizija ne more uživati, saj ji to preprečuje sam Zakon o Radioteleviziji Slovenija, ki pravico do imenovanja večine programskih svetnikov podeljuje koalicijskim strankam.²
Upadanje kakovosti javne RTV, se je po nedavnih menjavah v vodstvu še dodatno pospešilo.
Slaba kakovost programa in vse več odkrite politične propagande so zaznamovale RTV že v času pred državnozborskimi volitvami. Pred nami so še predsedniške in lokalne volitve ter morebitni referendumi, ki jih bo nadaljna degradacija RTV zagotovo ogrozila.
Reforme medijske zakonodaje, vključno z dodatnimi spremembami zakona o RTV Slovenija, se je potrebno lotiti celostno, zakon, ki ga je po volitvah sprejel državni zbor je nezadosten.
Predlogi sprememb medijske zakonodaje, ki smo jih v volilnem programu pripravili Pirati vključujejo:
➡️ Povrnitev pravice do nominacij programskih svetnikov organizacijam s področja kulture, novinarstva in drugih, za delovanje javne televizije pomembnih področij.
➡️ Uzakonitev pogoja dvotretjinske večine v državnem zboru za imenovanje nadzornih svetnikov.
➡️ Sprememba modela financiranja RTV po skandinavskem vzoru RTV davka.
➡️Javnost vseh vsebin, ki jih RTV sproducira, po principu kar je javno financirano naj bo tudi javno dostopno.
➡️ Ukinitev komercialnega oglaševanja.
Več o predlogih sprememb medijske zakonodaje si lahko preberete v našem programu: prt.si/medzak