Potrebujemo strožje ukrepe proti zavajajočemu oglaševanju
Zavajajoče oglaševanje z lažnimi obljubami zdravilnih učinkov je standardni model poslovanja nekaterih podjetij, ki izdelujejo prehranska dopolnila.
Inšpektorat izreka številne kazni zaradi zavajajočih oglasov, ki pa ne zaležejo. Medij N1 je razkril seznam šestih podjetij, ki kljub serijskim kršitvam in desettisočim evrom kazni s svojimi spornimi oglaševalskimi praksami nadaljujejo.¹
Zavajajoče oglaševanje je del poslovnega modela. Kazni so vnaprej vračunane v ceno izdelka.
Kazni za ponavljajoče se prekrške bi morale biti dovolj visoke, da takšni poslovni modeli, ki vključujejo redno zavajanje kupcev, ne bi bili več vzdržni.
Vodilni na seznamu kršiteljev je sicer podjetje Biostile, ki na veliko oglašuje na nacionalni RTV.
Oglaševanje v programih javne medijske hiše je že samo po sebi sporno. Številne nacionalne televizije po svetu delujejo brez oglasov.
Dopuščanje rednega zavajajočega oglaševanja pa je novo dno za javno RTV.