1 min read

Vprašanja državljanov: "Je MIZŠ delovalo pa načelu največje koristi otroka ali korporacij?"

Spoštovani,

na vas se obračam s pomislekom glede pouka na daljavo.

Pri pouku na daljavo smo učenci in starši postavljeni pred dejstvo - pouk poteka prek videokonferenc prek ZOOM-a ali MS Teamsov, nikoli pa nismo bili seznanjeni s pogoji uporabe teh orodij. Sprašujem se, ali so bili s pogoji uporabe seznanjeni učitelji.

Namreč, kljub temu, da imamo v Sloveniji ARNES, ki bi s spletnimi učilnicami omogočal pouk na daljavo (res je, da na tako masovno izvedbo niso bili pripravljeni, vendar bi lahko sistem z dodatnimi sredstvi nadgradili), je MIZŠ podpisalo še pogodbo z Microsoftom, tako da nekatere šole uporabljajo MS Teams.[1]

Glede na to, da je Microsoft korporacija, imam pomislek, ali je MIZŠ ob tem res delovalo po načelu največje koristi otroka ali po načelu koristi korporacije. Ob tem je zgovorno tudi to, da v Sloveniji ni nobenega govora o varovanju osebnih podatkov med poukom na daljavo ter kaj se dogaja z vedenjskimi podatki in telemetričnimi podatki - sploh glede na to, da internetni giganti in raznorazne aplikacije zbirajo veliko število podatkov ,za katere uporabniki sploh ne vemo, da jih zbirajo, hranijo, obdelujejo ter jih prodajajo dalje v tržne namene in s tem služijo.

Zasledila sem, na primer, da je zvezna država Hesse v Nemčiji že leta 2019 prepovedala uporabo Microsoftovih orodij v šolah: prt.si/hessenMSO

Tudi v Švici ta vprašanja naslavljajo: prt.si/moch

Zanimivo pa je, da smo ob popolni odsotnosti tovrstnih debat ravno mi ena redkih držav, ki je celoten šolski sistem od prvega razreda dalje prenesla na splet. Kot slišim od staršev, so na neki šoli učitelji celo predlagali, naj si učenci odprejo svoj YouTube kanal, kamor naj nalagajo posnetke, kako telovadijo.

Zanima me, kakšno je vaše stališče, sploh ker imate zasebnost, nadzor in varovanje podatkov omenjene v svojem programu. Sama menim, da so ta vprašanja v Sloveniji v zvezi s poukom na daljavo nezadostno naslovljena.

Lep pozdrav,
B.


  1. http://publiccode.eu ↩︎