Janković ni zmožen preprečiti prometnega kolapsa
Vrhovni šerif Ljubljane, Zoran Janković, se je v svojem klasičnem šerifovskem slogu, videnem v neštetih drugih primerih, lotil tudi prometa.
Pred dobrim tednom dni se je odločil, da bo sredi prometne konice v enem izmed križišč kar sam lastnoročno usmerjal promet.
Usmerjanje prometa s strani oseb, ki niso policisti ali redarji, bi lahko smatrali kot kaznivo dejanje (305. člen KZ). Zoran Janković za svojo samovoljnost in popoln prezir do črke zakona, tako kot mnogokrat doslej, tudi tokrat ne bo odgovarjal.
Janković trdi, da je usmerjal zgolj avtobuse Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), kar v skladu z njegovo vizijo "mesto to sem jaz" pomeni, da je šlo za njemu podrejene in da jim ima pravico na licu mesta ukazovati.
Mar nimajo šoferji mestnih avtobusov svojih nadrejenih, ki bi bili v takšnih trenutkih bolj primerni za reševanje posamičnih prometnih situacij?
V Mestni občini Ljubljani stvari seveda na tak način ne delujejo. Zoran Janković se vede kot šef čisto do vsakogar in nič se ne premakne brez njegove privolitve.
Razvoj, ki ga diktirajo avtokrati, je možen samo dokler to dopušča avtokratova vizija. Prometna politika Mestne občine Ljubljana je zato obtičala v preteklosti, saj je v preteklosti obtičal Zoran Janković.
Mesto bi lahko imelo posebne hitre avtobusne linije po modelu ZMAJ, ki so jih predlagali pri Inštitutu za politike prostora. Lahko bi imeli funkcionalno mestno železnico, ali celo tramvaj, ki je bil zapisan kot tip javnega potniškega prometa, ki ga bo mesto razvijalo, že leta 2008.
Šerif Zoran Janković je produkt svojega časa, zato kolapsa prometa v Ljubljani ni zmožen preprečiti.
Prometna politika mesta je zasnovana izključno iz vidika voznikov avtomobilov z nekaj kozmetičnimi popravki, ki dajejo lažen vtis, da se v smeri trajnostne mobilnosti nekaj premika.
Ljubljana potrebuje radikalno reorganizacijo in nadgradnjo javnega potniškega prometa, vse kar je manj od tega je zgolj lepljenje obliža na odprt zlom.