Čas je za sodobno železnico

Češke železnice so na progi Praga–Češke Budejovice postavile nov rekord – vlaki bodo na tej progi odslej dosegali hitrosti do 200 km/h.¹
Češka z vlaganji v železniško infrastrukturo pospešeno razvija svoje železniško omrežje v moderno hrbtenico javnega prevoza.
Slovenske železnice pa na drugi strani zaostajajo. Povprečna hitrost vlakov je v letu 2024 znašala le 50 km/h, odsekov, kjer vlaki lahko dosežejo hitrosti do 160 km/h, pa je le peščica.¹
Dotrajanost infrastrukture je velik problem. V zadnjem času je bilo sicer napovedanih več novih investicij, kar je vsekakor pozitivno, a za resnično transformacijo železnic bodo potrebne veliko korenitejše naložbe – tudi v povsem nove proge.
Za zdaj pa se zdi, da slovenska politika ne vidi v železnicah priložnosti onkraj osnovnega črpanja evropskih sredstev. Dodatno zaskrbljujoča je tudi visoka inflacija stroškov projektov.
V Sloveniji si moramo odkrito postaviti vprašanje: ali želimo sodobno železnico ali železnico, ki bo v primerjavi s preostalo EU le muzej na prostem?