Bo za železniške nesreče v letu 2023 odgovarjalo tudi vodstvo železnic?
V letu 2023 so se zgodile tri železniške nesreče, v katerih so umrli štirje delavci. Policija je v primeru železniške nesreče pri kraju Rakitnik ovadila tri zaposlene.
Kljub resnosti vseh nesreč so bile dosedanje preiskave usmerjene zgolj v morebitne napake delavcev, ne pa tudi v preverjanje delovanja celotnega sistema varnosti.
Smrt kar štirih delavcev v enem letu je za tako majhen železniški sistem, kot je naš, skrb vzbujajoče. Vodstvo železnic kljub vsem opozorilom in preteklim nesrečam ni uvedlo nikakršnih dodatnih ukrepov za zagotavljanje varnosti.¹
Slovenske železnice so s svojo interno preiskavo vso krivdo preložile na zaposlene, pri čemer so se vodilni izognili preiskavi njihovega slabega upravljanja.
Gre za širši problem vodenja naših državnih podjetij in javne uprave. Politično nastavljeni direktorji ne prevzemajo odgovornosti, saj se ta skoraj vedno prelaga na posameznike na nižjih nivojih.
Potrebujemo sistemske izboljšave, ki bodo zagotovile večjo varnost za vse, ki opravljajo nevarna dela.
Da bi se o teh ukrepih sploh lahko začeli pogovarjati, pa morajo dosedanji vodilni najprej priznati krivdo in v skladu z osnovno politično kulturo tudi odstopiti.