Prva petletka avtobusnih prevozov
Začetek novega šolskega leta so marsikje spremljale podražitve, zamude in prenatrpanost avtobusov.
Dogajanje je povsem nasprotno od obljub Ministrstva za okolje, podnebje in energijo (MOPE). Preoblikovani avtobusni prevozi bi morali biti preglednejši, bolj dostopni in kakovostni.¹
Namesto tega je ministrstvo vzpostavilo centraliziran sistem načrtovanja voznih redov in sklenilo, da bo prevoznike naslednjih pet let plačevalo le po opravljenih kilometrih – 75 milijonov evrov za 34 milijonov opravljenih kilometrov na leto.²
Upravljanje sistema je prepuščeno družbi, ki ima le 7 zaposlenih in le enega, ki je dejansko zadolžen za vozne rede.³
Če centrala naredi slab vozni red, prevozniki na terenu ne odpravljajo njenih napak, saj za dodatne avtobuse ni predvidenega denarja.
Javni potniški promet, ki je namenjen območjem z razpršeno poselitvijo, ne more delovati učinkovito, če se ne prilagaja potnikom.
V kolikor na ministrstvu sistema ne bodo ustrezno spremenili, bo ta neprestano kolapsiral in vse več ljudi odvračal od uporabe javnega prevoza.
³ prt.si/dujpp (2023, stran 23)