Politično kadrovanje ogroža varnost in zanesljivost železniškega prometa
V zadnjih tednih so se na slovenskih tirih zgodile tri nesreče. Pri Črnotičah je iztirila lokomotiva z dvema vagonoma, v Borovnici je iztirilo šest vagonov tovornega vlaka, pri Mostu na Soči pa je avtovlak zapeljal na napačen tir.¹
Posledice teh nesreč so milijonske škode, zaprte proge, zamude in vse večje nezaupanje v varnost železniškega omrežja.
Namesto da bi vodstvo Slovenskih železnic prevzelo odgovornost, krivdo za podobne primere redno pripisuje zaposlenim. Tako je bilo tudi leta 2023, ko so se zgodile tri nesreče, v katerih so štirje delavci izgubili življenja.²
Kljub številnim opozorilom in ponavljajočim se nesrečam železnice niso uvedle nobenih dodatnih ukrepov za izboljšanje varnosti. To jasno kaže, da ne gre za posamezne napake, temveč za sistemske pomanjkljivosti, globoko ukoreninjene v kulturi upravljanja železnic.
Če želimo, da naše železnice postanejo hrbtenica javnega prometa, moramo prekiniti z dolgoletno prakso političnega kadrovanja. Na vodilnih položajih potrebujemo strokovnjake, ki bodo znali zagotoviti varnost, zanesljivost in razvoj železniške infrastrukture.