Anonimni avtor
* Avtorjem omogočamo anonimnost, saj nekateri še ne želijo biti asociirani kot člani stranke. Za več informacij se obrnite na zapisi@piratskastranka.si.
Vsi blog zapisi

Pirati, e-šport in igričarji skupaj v Gospodarskem razstavišču!

17. November, 2016 (nazadnje posodobljeno: 6. May, 2018)
Članek se posveča naslednjim programskim točkam:  Svobodna programska oprema
Objavljeno v kategoriji: Dogodki, e-šport, Piratska skupnost

Igranje računalniških iger marsikdo še vedno razume kot orodje za kratkočasenje otrok in najstnikov. A tudi igričarji se komercializirajo in profesionalizirajo ter z vedno bolj dostopnimi načini komunikacije, prodaje in reklamiranja pridobivajo na številu gledalcev in začenjajo postajati resni tekmeci komercialnim televizijskim programom. Kako? Skozi internet in e-šport.

Komercializacija igričarstva

Kot primer uspešne prodaje storitve “igranja iger za publiko” si lahko vzamemo ljudi iz vedno večje množice t.i. “youtuberjev”, ki se dalje delijo po interesnih sferah, v katerih so, če odštejemo profesionalne glasbene Youtube kanale, “youtube gamerji” eni izmed najštevilčnejših kanalov. TotalBiscuit the Cynical Brit, Markiplier, PewDiePie, Smosh Games in Captainsparklez, samo par imen youtube gamerjev, ki dnevno nalagajo video posnetke igranja iger in lastnega komentarja ob igranju.

Konvencije in srečanja

Igričarstvo skozi skupen interes združuje ogromno število ljudi iz vsega sveta, zato je bil naslednji korak začetek srečanj in večjih konvencij, ki so iz reklamnih priložnosti za omejene distributerje prerasla v vsesplošno druženje igralcev, ustvarjalcev in vsesplošnih navdušencev iger, tako računalniških kot konzolskih.

Med večja srečanja lahko štejemo PAX East, Gamescom, Insomnia, in druge, ki se dogajajo po celem svetu, najbolj pogosto pa v ZDA in Evropi. Stotisoče obiskovalcev na dogodkih zabavajo z enkratnimi vpogledi v razvoj najnovejših iger in trendov v igričarstvu kot tudi z igričarskimi tekmovanji v “športni” disciplini 21. stoletja, e-športu.

Profesionalizacija igričarstva skozi e-šport

E-šport, profesionalno tekmovanje v igranju računalniških iger, privablja na stotine igralcev in na tisoče oboževalcev z vsega sveta na večdnevna tekmovanja. Različne ekipe ali posamični igralci se potegujejo za denarne nagrade, ki na največjih turnirjih dosežejo visoke zneske, tudi do 20 milijonov ameriških dolarjev, dogodke pa spremlja več milijonov gledalcev po vsem svetu.

E-športna tekmovanja so v tem desetletju doživela skokovit porast v številu tekmovalcev: na začetku razvoja e-športa je bilo na turnirjih največ deset igralcev. Dandanes na glavna tekmovanja pridejo le najboljši igralci, na predtekmovanjih pa sodeluje po več kot deset ekip, ki se potegujejo za svoje mesto v finalih turnirjev.

Dogajanje, povezano s tako imenovanim športom 21. stoletja, dandanes teče mimo nas. V Sloveniji obstaja potencial, da turistične lepote združimo z novo, tehnološko napredno generacijo ter nadaljujemo  vzpon popularnosti, tako turistični kot tudi igričarski.

Po dolgem času anonimnih turnirjev, o katerih se je dogovarjalo na forumih ozkih interesnih skupin se igričarstvo tudi v Sloveniji končno pomika v ospredje. Dogodek Epicenter comptech LAN 11, ki je na sporedu 19. in 20. novembra v Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, že drugič zapored načenja začetek konca prirejanju javnosti neznanih turnirjev v Sloveniji in si obeta tudi obiske igralcev iz tujine.


* Zapis izraža stališča avtorja in ne nujno tudi Piratske stranke.