Na Norveškem so ugotovili, da lahko proizvajalec na daljavo izklopi 850 avtobusov

Na Norveškem so pred kratkim odkrili, da lahko kitajski proizvajalec električnih avtobusov Yutong na daljavo izklopi približno 850 vozil, ki so v uporabi po norveških mestih.

Avtobusi, čeprav so jih plačali norveški davkoplačevalci, tako v resnici niso popolnoma pod njihovim nadzorom.

Takšne prakse niso omejene zgolj na Kitajsko. Tudi številni zahodni proizvajalci, med katerimi je najbolj zloglasen ameriški John Deere, že leta uvajajo podobne mehanizme nadzora vozil na daljavo.

Kmetom lahko na daljavo izklopijo traktorje, če na primer zamujajo s plačilom obroka lizinga ali če poskušajo sami popraviti napravo brez uradnega servisa.

Vse pogosteje se srečujemo z izdelki, ki jih resda fizično kupimo, a nam proizvajalci z vnaprej vgrajeno programsko opremo, zaščitami in daljinskim nadzorom jemljejo dejanski nadzor nad tem, kar smo kupili.

Če izdelek kupimo, moramo imeti popoln nadzor nad njim. Imeti moramo pravico, da izdelek uporabljamo, popravimo in prilagodimo, brez da nas proizvajalec pri tem omejuje.

Takšne primere je treba razumeti kot opozorilo, da moramo v Evropi okrepiti tehnološko suverenost in zaščititi pravico do popravila.