Evropska komisija popušča industriji pri pravici do popravila
Evropska pravica do popravila: dva koraka naprej, en korak nazaj?
Evropska unija je naredila pomemben korak naprej pri uveljavljanju pravice do popravila z uvedbo novih pravil za podaljšanje življenjske dobe pametnih telefonov.
Nova pravila prinašajo energijsko nalepko, oceno popravljivosti ter obveznost proizvajalcev, da zagotovijo dostop do rezervnih delov in informacij o popravilih.¹
A kljub temu se že porajajo resne skrbi, da bi lahko bila ta pravila hitro oslabljena. Evropska komisija namreč predlaga, da bi bila menjava zaslonov – enega najpogosteje poškodovanih delov telefona – dovoljena le servisom.²
S tem Evropska komisija dela uslugo industriji, ki bi lahko še naprej služila na račun potrošnikov, ki bodo prisiljeni v dražja popravila ali nakup novih naprav.
Pirati se zavzemamo za ohranitev in okrepitev pravice do popravila. Potrošniki morajo imeti možnost samostojno popraviti svoje naprave ali izbrati neodvisne serviserje.
Z omogočanjem popravil varujemo tako kupno moč ljudi kot tudi okolje, ki ga vsako leto po nepotrebnem bremenimo s tonami elektronskih odpadkov.
Pozivamo Evropsko komisijo, naj prisluhne državljanom in poskrbi, da bodo nova pravila resnično prispevala k večji popravljivosti elektronskih naprav – ne pa postala še ena priložnost za zaslužek velikih korporacij.